کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش و کاشت سیبیل با انتقال ریشه مو از ناحیه دیگری از بدن مانند موهای پشت سر به ناحیه ریش انجام می‌شود. حتی در افرادی که ریش طبیعی ندارند نیز می‌توان عمل پیوند ریش را انجام داد در نتیجه با این عمل می‌توان ریشی با ظاهری طبیعی ایجاد کرد.

کاشت ریش و سیبیل یک عمل بدون درد و عارضه برای آقایان است که دچار طاسی در این ناحیه هستند یا ریش و سیبیل کم‌پشت دارند. اگر تمایل به انجام این عمل زیبایی دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه انجام این جراحی، عوارض کاشت ریش و سیبیل و مزایای آن آشنا شوید.  

کاشت ریش در اصفهان

کاشت ریش و سبیل چگونه انجام می‌شود؟

در این روش از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود، پیوند ریش بدون احساس درد برای مراجعه‌کنندگان انجام می‌شود. در این روش، ریشه موی برداشته شده از مناطقی که نمی‌ریزد در ناحیه ریش کاشته می‌شود. ریشه موی مورد استفاده در زمان کاشت ریش باید تا حد امکان از ناحیه ریش گرفته شود بنابراین، ساختار موی ریش یکسان خواهد بود و ظاهر طبیعی‌تری خواهد داشت.

ریشه مو را می‌توان از ناحیه پشت سر نیز گرفت و ریشه موهای اضافه شده (گرافت‌های کاشت شده) در زمان کاشت ریش باید با زاویه‌ای مشابه با ریش فرد کاشته شود. زاویه مو برای ظاهر طبیعی ریش و سیبیل مهم است. هنگامی که گرافت‌ها به ناحیه ریش یا سیبیل پیوند زده می‌شود، هیچ جای زخم یا سوراخی وجود نخواهد داشت. با توجه به عدم استفاده از ابزار برش، ساقه مو طبیعی باقی می‌ماند.

پیوند مو در نواحی ریش و سبیل با توجه به رشد گرافت‌های مو در هر ناحیه از پوست بدن به راحتی امکان‌پذیر می‌باشد. پس این تصور که اگر قبلا در ناحیه کاشت، مویی وجود نداشته باشد کاشت مو اثربخش نخواهد بود تصور اشتباهی است و مثال آن کاشت ابروی طبیعی به‌منظور لیفت ابرو در نواحی بالاتر از جایی است که قبلا موهای ابرو وجود داشته‌اند همان‌طور که در این مورد کاشت ابرو اثر بخش می‌باشد کاشت ریش و سبیل هم در نواحی که قبلا فاقد مو بوده‌اند اثربخش می‌باشد.
کاشت ریش و سبیل هم در افرادی که دچار ریزش یا عدم رشد مو در یک ناحیه صورت هستند به شرطی که مبتلا به بیماری‌هایی همچون آلوپسی آره آتا (ریزش موی سکه‌ای) و لیکن پلانوس نباشند و هم در افرادی که دچار کم‌پشتی ریش و سبیل هستند انجام می‌گیرد به شرطی که فاصله موهای موجود کمتر از ۳ میلی‌متر نباشد چرا که در این صورت امکان آسیب به موهای موجود در حین کاشت وجود دارد.

از دیگر موارد رایج جهت انجام کاشت سبیل در اصفهان جای زخم‌های ناشی از عمل‌های شکاف کام یا لب‌شکری می‌باشد که در این موارد باید دقت داشت همانند مابقی موارد کاشت مو در نواحی زخم به دلیل عدم خون‌رسانی کافی احتمال کم‌پشتی نتایج نهایی تا حدودی وجود خواهد داشت که ممکن است نیازمند جلسات ترمیمی پس از جلسه اولیه باشد.

در هنگام کاشت ریش و کاشت سیبیل اگر فولیکول بیش از یک ریشه داشته باشد، ریشه‌ها باید به صورت منفرد جدا شوند زیرا در ناحیه ریش همیشه ریشه‌های منفرد مو وجود دارد. ریشه موها باید پس از برداشتن در ناحیه ریش کاشته شوند. اگر ریشه‌های موی زنده بیرون نگه داشته شوند، با بدون اکسیژن ماندن، عملکرد خود را از دست می‌دهند. لازم به یادآوری است که چنین برنامه هایی به تجربه و دانش خاصی نیاز دارند.

کاشت ریش را می‌توان در افرادی که جای زخم، جای سوختگی، ریزش موهای ریش دارند انجام داد؛ اما باید ارزیابی دقیق‌تری از این افراد انجام شود و با پزشک متخصص در این زمینه مشورت شود.

کاشت ریش و سیبیل در اصفهان

 

مراقبت‌های بعد از کاشت ریش و سیبیل

پس از انجام عمل پیوند ریش، ریش‌ها در ۱۵ روز می‌ریزند. رشد ریش حدود ۴-۸ ماه طول می‌کشد و بعد از گذشت این مدت افراد ظاهری کاملا طبیعی پیدا می‌کنند. ناحیه ریش نباید بلافاصله پس از استفاده شسته شود.

چیزهایی مانند ادکلن، عطر و محصولات مشابه را نباید برای مدتی در محل کاشت استفاده کرد. علاوه بر این، ریش نباید در طول فرآیند بهبودی تراشیده شود. پس از روند بهبودی، افراد ممکن است با تائید پزشک، اصلاح کنند.

بهترین دکتر کاشت ریش در اصفهان

کاشت ریش که امروزه به طور گسترده مورد تقاضا قرار گرفته است، نه تنها برای مردانی که از ریش نازک رنج می‌برند، مورد نیاز است بلکه برای کسانی که می‌خواهند ریش‌های خود را به روشی خاص شکل دهند و ظاهر ریش‌های پراکنده را اصلاح کنند نیز مناسب است.

با توجه به هزینه، خطرات عوارض و جای زخم و میل به نتایج بهینه، سعی نکنید با مراجعه به جراح باتجربه کمتر یا ارزان‌تر در هزینه خود صرفه‌جویی کنید. ممکن است در نهایت فولیکول‌های مو ملتهب شوید. یا ممکن است جراحی طول نکشد و موهای کاشته شده خود را برای همیشه از دست بدهید.

برای اطمینان از این که نزد پزشک متخصص این عمل را انجام می‌دهید قبل از جراحی بررسی کنید که آیا پزشک یا کلینیک مربوطه مجوز لازم از سازمان بهداشت و درمان دارد یا خیر.

کاشت ریش و سیبیل با خواب طبیعی و ظاهری آراسته باید انجام شود که این مورد باید توسط بهترین پزشک ریش و سیبیل در اصفهان انجام شود تا فرد دچار هیچ‌ گونه عارضه‌ای بعد از جراحی نشود.

شکل دادن به ناحیه ریش به روشی کاربردی از روش‌های کاشت ریش تبدیل شده است. در این روش که معمولاً توسط آقایان ترجیح داده می‌شود، زیرا این عمل باعث انتقال موهای نامرتب به ناحیه‌ای با ظاهر نازک می‌شود. خلاص شدن از شر ظاهر نامنظم ناخواسته‌ای که ریشه مو اغلب می‌گیرد.

کلینیک دکتر پارسا نوایی یکی از معتبرترین مراکز کاشت ریش در اصفهان و کاشت سیبیل در اصفهان است که این عمل زیبایی توسط پزشک متخصص در زمینه پیوند مو طبیعی برای مراجعه‌کنندگان عزیز انجام می‌شود جهت هر گونه سؤال یا دریافت مشاوره رایگان فقط کافی است با شماره ۰۹۱۰۹۱۰۵۴۸۴ تماس حاصل نمایید.

دکتر ریش و سبیل اصفهان

سن مناسب انجام کاشت ریش و سبیل

بی‌شک ریش و سبیل کامل و پرپشت مهم‌ترین عامل اعتماد به نفس ظاهری در تمامی مردان بالغ به‌شمار می‌رود. از دیرباز ریش و سبیل نمادی از مردانگی و بلوغ بوده است و همیشه هیبت مردانه به‌صورت مردی با ریش و سبیل کامل در نظر گرفته می‌شده است لذا این کاملا طبیعی است که مردانی که مرحله بلوغ را پشت سر گذاشته‌اند از سیمای ظاهری خود انتظار چنین چیزی را داشته باشند.

گذشته از این موارد امروزه در دنیای مد و فشن و نگاه متفاوت به زیبایی‌های طبیعی اهمیت آرایش و پیرایش موهای صورت اهمیت به‌سزایی یافته است، پس علاوه بر افرادی که برای تقویت اعتمادبه‌نفس اقدام به کاشت ریش و سبیل می‌نمایند و مراجعینی نیز جهت زیبایی بیشتر چهره و همگامی با دنیای فشن و استایل به این جرگه پیوسته‌اند.

سن مراجعین کاشت ریش و سبیل حتما باید بالای ۲۷ سال باشد، چرا که تا ۲۷ سالگی هم انتظار رشد موهای صورت را باید داشت و با کاشت ریش و سبیل امکان آسیب به ریشه موهای این نواحی قبل از رشد موها و دیده شدن روی سطح پوست وجود دارد.

البته در موارد خاصی که عدم رشد ریش و سبیل سابقه خانوادگی داشته باشد منوط به این که در سنین بالاتر ریش و سبیل رشد کامل نداشته و همچنان تکمیل نشده باشد می‌توان در سنین پایین‌تر نیز اقدام به کاشت ریش و سبیل نمود آن هم به این شرط که در دو سال اخیر هیچ‌گونه تغییری در تعداد و تراکم موهای ریش و سبیل رؤیت نشده باشد، البته این مورد بازهم به نظر پزشک معالج با در نظر گرفتن تمامی شرایط موجود برمی‌گردد حتی عده‌ای از پزشکان قبل از تصمیم‌گیری نهایی جهت انجام کاشت ریش و سبیل ترجیح می‌دهند یک بازه زمانی ۶ ماهه از داروهای تحریک‌کننده رویش موها مانند ماینوکسیدیل یا داروهای حاوی رزماری و سیر استفاده نمایند و سپس در صورت عدم رؤیت نتیجه اقدام به انجام کاشت ریش و سبیل می‌نمایند.

کاشت ریش در افراد مبتلا به آلوپسی

روش‌های انجام کاشت ریش و سبیل در اصفهان

هم به روش برداشت تار به تار و هم به روش برداشت نوار امکان انجام کاشت ریش و سبیل ممکن می‌باشد اما بهترین روش ممکن برای انجام کاشت ریش و سبیل تکنیک برداشت نوار یا FUT می‌باشد چرا که در این روش گرافت‌ها به کوچک‌ترین سایز ممکن آماده‌سازی شده تا در هنگام کاشت در ناحیه صورت کمترین اثر از جای کاشت باقی نمانده و همچنین گرافت‌های ظریف و لاغر امکان ایجاد طبیعی‌ترین زاویه کاشت مو در صورت که همانا زاویه کمتر از ۳۰ درجه می‌باشد را محیا می‌نماید، شایان ذکر است در این روش نیاز به تراشیدن موهای ناحیه بانک موی پشت سر نمی‌باشد در حالی که در روش تار به تار یا FIT باید موهای پشت سر تراشیده شود. جهت اطلاعات بیشتر در مورد تکنیک‌های کاشت مو به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

 

بهترین کلینیک کاشت ریش در اصفهان

 

عوارض کاشت ریش و سبیل

بلافاصله پس از عمل کاشت ریش، ممکن است در فردی که پیوند ریش انجام داده، علائم خونی و غیره ایجاد شود. از آنجایی که چنین اثراتی موقتی هستند، در مدت کوتاهی از بین خواهند رفت. امروزه از وسایلی که در کاشت ریش استفاده می‌شود به‌گونه‌ای استفاده می‌شود که مطمئن می‌شود بعد از آن هیچ جای زخم یا خونی ایجاد نمی‌شود.

قرمزی و تورم ناحیه کاشت جزء عوارض کوتاه‌مدت می‌باشد که پس از ۳ تا ۴ روز رفع می‌گردد اما عدم رشد موها در زاویه مناسب مخصوصا در ناحیه سبیل به دلیل عدم مسطح بودن نسبی سطح لب بالا جزء عوارض بلند مدت بوده که تنها راه غلبه بر آن کوتاه نگاه داشتن دائمی موهای کاشت شده می‌باشد.

همچنین آسیب به ریشه موها در زمانی که فاصله بین موهای ریش و سبیل کمتر از ۳ میلی‌متر است و یا هنوز سن فرد پایین بوده و موها به‌صورت نهفته و رشد نیافته‌اند از دیگر عوارض رایج کاشت ریش و سبیل می‌باشد.

مزایای کاشت ریش و سیبیل

عوارض کاشت ریش و سیبیل
ماندگاری طولانی مدت

قرمزی و کبودی

بدون درد

تورم

بدون نیاز به بیهوشی

زاویه رویش نامناسب (خواب غیرطبیعی)

ایجاد ظاهری طبیعی برای فرد

اسکار جای زخم

چه افرادی کاندید کاشت ریش و سبیل هستند؟

باید در انتخاب افراد متقاضی برای این نوع عمل‌ها دقت کافی نمود چرا که تمامی متقاضیان عمل کاشت ریش و سبیل کاندیدهای مناسبی برای این عمل نبوده و وجدان و اخلاق پزشکی در مورد توجیه این افراد در مورد نتایج آن باید حتما مد نظر باشد.

بسیار دیده شده است که افراد به دلیل سن پایین و تجربه ناکافی و تعجیل در رویت ریش یا سبیل روی صورت خود در دام افراد سودجو گرفتار آماده و ضمن پرداخت مبالغ هنگفت دچار عوارض زیبایی‌شناختی نیز شده و خسارت مالی و جسمی و بعضا روحی را متحمل می‌گردند، لذا راهنمایی افراد با تجربه و مراجعه به کلینیک‌های معتبر در این زمینه می‌تواند بسیار مؤثر و کارآمد باشد. جهت مطالعه بیشتر در این زمینه به بخش اطلاعات قبل از عمل مراجعه نمایید.

به طور کلی، بیماران قبل از تصمیم‌گیری در مورد پیوند ریش و سیبیل به دنبال پاسخ به این سؤال هستند که آیا راه دیگری برای رشد ریش وجود ندارد؟ اگر مشکل ریش هورمونی باشد، مصرف مکمل‌های هورمون تستوسترون ممکن است باعث رشد ریش شود؛ اما کاشت ریش تنها راه‌حلی است که ریش به دلایلی مانند جای زخم، جای سوختگی یا حدود ۷ ماه است که ریش در این ناحیه رشد نکرده است.

محصولاتی در بازار وجود دارند که ادعا می‌کنند می‌توانند ریش را دوباره رشد دهند. با این حال، حتی با استفاده از این محصولات نمی‌توان موهای جدید را در منطقه‌ای که ریشه موی خود را از دست داده است ایجاد کرد. اگرچه محصولات موجود می‌توانند ریش را ضخیم‌تر کنند.

کاشت ریش اقساطی اصفهان

هزینه کاشت ریش در اصفهان

قیمت کاشت ریش با مقدار ریشه مو که باید به منطقه اضافه شود نسبت مستقیم خواهد داشت. اگر تعداد ریشه‌های مو در حین کاشت کم باشد، کاشت ریش مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. یعنی قیمت‌گذاری با توجه به تعداد ریشه‌های مورد نیاز بیمار انجام می‌شود. یکی از موارد تأثیرگذار دیگر در قیمت کاشت ریش و سیبیل تکنیک مورد استفاده و همچنین مهارت و تخصص پزشک می‌باشد.

گروه تخصصی پیوند موی کلینیک دکتر نوایی علاوه بر انجام بیش از هزار نمونه موفق در زمینه پیوند مو طبیعی با دارا بودن مهارت و تجهیزات لازم تاکنون موارد زیادی از کاشت ریش و سبیل در نواحی صورت را با موفقیت انجام داده است و در این زمینه با صداقت کامل و به‌صورت علمی آماده انجام مشاوره با متقاضیان محترم کاشت موی ریش و سبیل در اصفهان می‌باشد.