سن واقعی ، سن ظاهری و کاشت موی طبیعی

ایجاد ظاهر مناسب با سن (سن ظاهری) بوسیله کاشت موی…

ایجاد ظاهر مناسب با سن (سن ظاهری) بوسیله کاشت موی طبیعی یکی از شایعترین دلایل کاشت مو بین زنان و مردانی که خواهان انجام پیوند مو هستند ، غلبه بر آنچه که به آن ها ظاهری مسن تر از سن واقعیشان می دهد ، است . آن ها نمی خواهند ظاهری مسن تر از سن واقعی خود داشته باشند. که دلایل آن می تواند شخصی یا مربوط به شغل یا ترکیبی از هر دو باشد. در هر دو محیط کار و شخصی ، ظاهر نامتناسب با سن می تواند روی روابط شخصی و کاری فرد تأثیر بگذارد.

 سن واقعی همان تعداد سال های عمر است اما سن ظاهری از روی ظاهر فرد به صورت تخمینی ارزیابی می شود .

بسیاری از افرادی که در محل کار و یا در محیط های اجتماعی با آن ها مواجه می شوید احتمالاً سن شما را نمی دانند مگر اینکه به آن ها تاریخ تولدتان را بگویید ، اما آن ها به سرعت سن شما را با توجه به ظاهرتان قضاوت می کنند .

اثرات شخصی ناشی از ریزش مو ریزش مو می تواند یک اثر منفی در ارزیابی سن داشته باشد .

ریزش مو در یک فرد جوان می تواند به ایجاد ظاهر پیری زودرس منجر شود . در برخی شرایط ریزش مو ممکن است یک فاکتور غالب در تخمین سن یک فرد باشد . توجه به ظاهر فرد راهی است که وکلا، کارفرمایان و مشتریان به کار می گیرند تا از طریق آن بدانند که با چه کسی حس بهتری داشته و حتی می توانند به او اعتماد کنند .

در مصاحبه اولیه نقص آشکار در ظاهر فرد می تواند تمرکز کارفرما یا مشتری را به سمت خود جلب کند.

وجود ریزش مو به عنوان یک نقص زیبایی روشی که در آن زنان و مردان ارزیابی می شوند را ممکن است تحت تأثیر قرار دهد اما اغلب بیشتر به ضرر مردان است تا زنان. غلبه نقص زیبایی ناشی از ریزش مو درمان متوقف کننده ریزش مو ممکن است به تنهایی برای اصلاح نقص زیبایی و جایگزینی موهای از دست رفته کافی نباشد .

اصلاح نقص زیبایی از جمله اصلاح ریزش مو تا زمانی که فرد متعهد به انجام آن نباشد حاصل نمی شود .برنامه ریزی و مدیریت برای ریزش مو نیاز به تجربه حرفه ای دارد مانند مشاوره توسط یک متخصص کاشت مو کاشت مو به صورت یک الگوی ثابت برای تمامی افراد نیست ، بلکه هر بیمار به یک رویکرد منحصر به فرد برای اصلاح ریزش مو نیاز دارد.

فاکتورهایی که باید برای هر فرد به صورت منحصر به فرد در نظر گرفت ، عبارتند از :

  • سن بیمار ، ریزش موی یک فرد جوان احتمالاً تا چند سال پیشرفت خواهد کرد و آیا در هر سنی بررسی متناسب با سن بودن کاشت مو مورد نیاز است ؟
  • جنسیت بیمار، رویکرد اصلاح ریزش مو اغلب در زنان و مردان کاملاً متفاوت است
  • علت ریزش مو ، در حالی که الگوی ارثی ریزش موی مردانه نسبت به الگوی زنانه شایع ترین علت کم پشت شدن موها است اما علت های دیگر هم باید در نظر گرفته شوند و تا زمانی که علت به درستی تشخیص داده نشود اصلاح نباید صورت گیرد.
  • الگوی ریزش مو ، تأکید بر کاشت مو باید در بازگرداندن ظاهر طبیعی موها و ایجاد ظاهری متناسب برای بیمار باشد .
  • میزان موهای از دست رفته ، برنامه ریزی کاشت مو باید بر اساس دستیابی به یک نتیجه منطقی و قابل قبول برای بیمار باشد.
  • متناسب بودن خط موی بیمار، خط موی بیمار باید با پیشانی ، ابرو ،گوش و بینی متناسب و با ظاهر بیمار همخوانی داشته باشد .

متخصص کاشت مو همچنین دیگر جنبه های زیبایی را که ممکن است منجر به بروز پیری شوند را نیز ارزیابی می کند .

به عنوان مثال خطوط اخم عمیق و پوست چروک که بر اساس خواسته های بیمار اصلاح این عوامل قبل از کاشت مو هم توصیه می شود .

ویژگی های مو:

  • یک عامل مهم در پیوند موی طبیعی کدام ویژگی های موی سر به ایجاد ظاهر منحصر به فرد در انسان کمک می کنند؟
  • رنگ موی بلوند ، قرمز، قهوه ای ، سیاه ، سفید و سایه های مختلف از هر کدام
  • ضخامت (قطر) موی نازک، متوسط یا ضخیم
  • حالت موی صاف، موجدار ، مجعد یا فرفری

معمولاً این ویژگی ها با دیگر ویژگی هایی که ظاهر منحصر به فرد ایجاد می کنند همراه می شوند به عنوان مثال :

  • موی بور و صاف و پوست روشن در یک فرد از تبار اسکاندیناوی
  • موی تیره مواج و پوست زیتونی در یک فرد از تبار مدیترانه
  • موی سیاه صاف و پوست قهوه ای روشن در یک فرد از تبار شرق آسیا
  • موی سیاه ضخیم و پوست سیاه یا قهوه ای تیره در یک فرد از تبار آفریقا دیده می شود

ویژگی های مو در ایجاد یک هویت منحصربه فرد برای هر انسان مهم هستند .

 وراثت ژنتیکی به درجات مختلفی توسط ویژگی های مو منعکس می شود، نحوه به ارث رسیدن این ویژگی ها مانند رنگ مو به طور کامل ناشناخته است .

همچنین رنگ مو می تواند در تن و سایه طی طول زندگی یک فرد تغییر کند ، تغییر رنگ موها به خاکستری با افزایش سن و از بین رفتن رنگدانه ها قابل توجه ترین تغییر است. ویژگی های مو ملاحظات ضروری در برنامه ریزی و اجرای پیوند مو هستند .

متخصص کاشت مو ویژگی های مو را به عنوان یک پدیده جدا در نظر نمی گیرد بلکه آن را در کنار دیگر ویژگی های یک فرد مانند رنگ پوست ، تفاوت بین رنگ مو و رنگ پوست سر، تراکم مو (تعداد موها در هر سانتی متر مربع از پوست سر ) ، انعطاف پذیری پوست سر و اندازه و شکل سر بیمار مورد توجه قرار می دهد که تمامی این ویژگی ها عوامل تعیین کننده در برنامه ریزی برای قرار دادن گرافت مو هستند.

ویژگی های مو و ظاهر یک سر با موهای پراکنده یا موهای پرپشت ویژگی های مو در ایجاد نمای موهای پر پشت نقش دارند خواه ریزش مو اتفاق بیافتد خواه اتفاق نیفتاد. پرپشت بودن موها لزوما به معنای داشتن تعداد زیاد مو نیست به عنوان مثال موهای فردی از تبار قفقازی که صاف و بلوند هستند در مقایسه با فردی از تبار شرق آسیا (چینی – ژاپنی –کره ای ) که موهای صاف و مشکی دارند با تراکم کمتری به نظر می رسد .

اما اندازه گیری تعداد موهای در هر سانتی مترمربع از پوست سر (تراکم مو) نشان می دهد که فردی از تبار شرق آسیا تعداد موهای کمتری در هر سانتی متر مربع در مقایسه با فرد قفقازی دارد. جای تعجب ندارد که تراکم مو دارای اساس ژنتیکی است و به صورت یک صفت به ارث برده می شود. پس چه عاملی باعث پرپشت به نظر رسیدن موهای افراد شرق آسیایی می شود ؟ پاسخ ضخامت مو است که یکی دیگر از صفات مو می باشد که به ارث می رسد .قطر موی یک فرد از شرق آسیا ضخیم تر از موی فرد با نژاد قفقازی است . موی مشکی با قطر زیاد موها را پرپشت تر نشان می دهد .

وقتی ریزش مو در شخصی با اصل و نسب شرق آسیا اتفاق می افتد، به نظر می رسد که موهای بیشتری را از دست داده است. موهای فر و مواج ظاهری پرپشت ایجاد می کند . وقتی موهای فر به مناطقی که دچار ریزش شده پیوند زده می شوند ، با کاشت تعداد گرافت کمتری می توان به ظاهر پرپشت دست یافت . تضاد بین رنگ موی کاشت شده و پوست سر می تواند به طور قابل ملاحظه ای ظاهر پرپشتی یا کم پشتی را تحت تأثیر قرار دهد به عنوان مثال در بیماران سیاه پوست تضاد کمی بین رنگ مو و رنگ پوست سر وجود دارد که منجر به پرپشت نشان دادن موها می شود .

ویژگی های مو و زیبایی پیوند موی طبیعی پیوند مو یک روش پزشکی است که بیمار برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب در ارتباط با زیبایی ظاهری آن را انجام می دهد. متخصص کاشت مو باید به روش انجام جراحی و زیبایی که در اثر جراحی ایجاد می شود بسیار توجه داشته باشد. بهبودی در زیبایی ظاهری زمانی ایجاد می شود که کاشت مو با ظاهر طبیعی انجام گیرد یعنی باید منطقه ای که کاشت مو روی آن صورت می گیرد ظاهری مشابه با منطقه ای داشته باشد که دچار ریزش مو نشده است . ویژگی های مو مهمترین عامل در رسیدن به هدف زیبایی طبیعی در پیوند مو است .

موی موجود در نواحی مختلف بر روی سر بیمار، ویژگی هایی دارد که برای مقاصد خاص در جراحی پیوند مو مفیدند . ضخامت مو (قطر ساقه مو) یکی از ویژگی های مهم است ، موهایی با ضخامت قطور که در ناحیه پشت سر وجود دارند ممکن است برای ایجاد ظاهری پرپشت در مناطق طاس میانی سر برداشته شوند . موهایی با ضخامت ظریف که در نواحی گیجگاهی یافت می شوند ممکن است به عنوان گرافت مورد استفاده برای ایجاد خط مو برداشته شوند.

مکان قرار دادن خط مو بر روی پیشانی بیمار یک چالش برای متخصص کاشت مو است که باید برای این مکان یابی عواملی مانند میزان ریزش مو ، شکل سر بیمار، احتمال ریزش مو در آینده که ممکن است به انجام دوباره کاشت مو نیاز داشته باشد و خواسته های بیمار درباره نتیجه جراحی کاشت مو ، توجه کند.