انقلاب ها در کاشت مو

درمان ریزش مو ، همانند بقیه شاخه های پزشکی و جراحی بطور پیوسته در پاسخ به یافته ها و تحقیقات …

درمان ریزش مو ، همانند بقیه شاخه های پزشکی و جراحی بطور پیوسته در پاسخ به یافته ها و تحقیقات جدید در حال پیشرفت و تحول است.

کاشت  مو شاخه ای از جراحی زیبایی است، که ارزش خود را از این می گیرد که فرد انتظار دارد چگونه به چشم آید.
جراحی زیبایی در واقع شاخه ای از جراحی است که در مورد افرادی بکار گرفته می شود که از ظاهر کنونی خود ناراضی می باشند ، این نارضایتی می تواند بسیار شخصی (ظاهری که دارم را دوست ندارم) یا اجتماعی (فکر می کنم دیگران ظاهر من را دوست ندارند) و یا حتی شغلی (نیاز دارم که در محیط کار و برای مشتریان خود جوانتر یا جذاب تر باشم) باشد. در این میان کاشت موی طبیعی می تواند تأثیر بسیار زیاد و بسزایی در برآوردن انواع این نیازها چه در مردان و چه در زنان داشته باشد.

درمان ریزش مواما آنچه که باید صادقانه بین پزشک و بیمار قبل از کاشت مو مطرح گردد شامل این موارد است :
آنچه که باید برای بیمار انجام داد در مقابل آنچه که می توان بر اساس شرایط بیمار برای او انجام داد، و نیز هزینه ها و قیمت هر تکنیک خاص در مقایسه با نتایج هر تکنیک و بصرفه بودن تکنیک از لحاظ اقتصادی ، همچنین انتظارات بیمار از کاشت مو نیز باید به حقیقت نزدیک گردد.
دوره های دانش و توانایی پزشکان کاشت موی امروزی :
جراحی پیوند موی طبیعی شاخه ای از جراحی زیبایی است که نیاز به گذراندن دوره های خاصی از نظر علمی و عملی علاوه بر آنچه که مابقی پزشکان جراحی زیبایی گذرانده اند ، دارد.
بدنه و اساس این دوره ها در طول ده ها سال رشد علم کاشت مو از داخل آموزش معمول پزشکی زیبایی شکل گرفته است و باعث شده است امروزه کاشت موی طبیعی به یک علم واحد و مستقل از مابقی جراحی های زیبایی تبدیل شود بطوری که برخی از پزشکانی که کاشت موی طبیعی انجام می دهند هیچ یک از موارد دیگر جراحی های زیبایی را انجام نمی دهند. حتی در برخی از کشورها متخصصین پوست و مو و نیز متخصصین جراحی پلاستیک که قصد انجام عمل کاشت موی طبیعی را دارند ، باید قبل از پذیرش بیمار در این حیطه دوره های خاص و اختصاصی پیوند موی طبیعی سر و یا کاشت ابرو را گذرانده و مدرک آن را دریافت نمایند. بر این اساس اگر قصد انتخاب یک متخصص کاشت مو جهت انجام کاشت مو را دارید ، ایده خوبی است که قبل از اقدام در مورد تجربه ، مهارت ، زمینه های فعالیت پزشک معالج و دوره هایی که در زمینه کاشت مو گذرانده است سوال نمایید .