مراحل کاشت ابرو چیست؟

در طول زندگی همیشه ترس و اضطراب از بیمارستان، پزشک و بالاخص عمل جراحی از کودکی تا کهنسالی با انسان‌ها همراه بوده است، شاید در کودکی این احساس معنای ترس را داشته باشد و در بزرگسالی معنای نگرانی اما حتی شجاع‌ترین و قوی‌ترین افراد هم تجربه اضطراب و استرس قبل از عمل را خواهند داشت.

یکی از راه‌های غلبه بر این احساس اضطراب، کسب اطلاعات و آگاهی دقیق و علمی از واقعیت آنچه است که اتفاق می‌افتد، در این مقاله تلاش شده است تا با توصیف تک تک مراحل کاشت ابرو از هنگام ورود به کلینیک تا خروج از آن دیدگاهی واقعی و علمی برای مخاطب ایجاد شود چراکه نقل‌قول‌های دیگر افراد که تجربه انجام عمل را داشته‌اند به سبب شخصی بودن تجربه بر پایه درک از محیط، آستانه درد و غیره چندان کارا و موثر نخواهد بود.

یکی از مهم‌ترین رکن‌های کاهش استرس عمل آشنایی قبلی با پزشک معالج است به همین دلیل کلینیک دکتر نوایی تاکید دارد که تمامی مشاوره‌های قبل از عمل توسط شخص پزشک انجام پذیرد تا در روز عمل با مشاهده و آشنایی قبلی با پزشک احساس اطمینان و آرامش بیمار دو چندان شود.

مراحل کاشت ابرو چگونه است؟

عمل پیوند ابرو در طی دوازده مرحله انجام می‌شود که به طور خلاصه این مراحل در شکل زیر نمایش داده شده‌اند و در ادامه به توضیح هر یک از آن‌ها پرداخته شده است.

 

مراحل کاشت ابرو 

۱- خوردن صبحانه یا ناهار قبل از عمل و مراجعه به کلینیک: روز عمل بسته به اینکه نوبت عمل صبح یا ظهر باشد، صبحانه یا ناهار حتما میل نمایید چرا که با معده خالی احساس ضعف بیشتر حس می‌شود. وعده غذایی باید مقوی باشد اما سنگین نباشد. خوردن و آشامیدن حین عمل آزاد می‌باشد لذا اگر خوراکی یا تغذیه خاصی مدنظر دارید می‌توانید همراه داشته باشید.

از نظر زمان‌بندی حتما با برنامه‌ریزی قبلی در زمان مقرر در کلینیک حاضر شوید، تعجیل در افزایش احساس استرس بیمار بسیار تاثیرگذار است حتی توصیه می‌گردد اگر از شهر دیگری تشریف می‌آورید شب قبل را در محلی نزدیک به کلینیک سکونت داشته باشید.

روز عمل بدون هرگونه آرایش تشریف بیاورید و قبل از مراجعه صورت خود را با صابون شستشو دهید. موهای سر نیز باید تمیز باشند. از کوتاه کردن یا تیغ زدن ابروها قبل از عمل خودداری نمایید. عمل کاشت ابرو بسیار راحت و بی‌دردسر بوده و بیمار در طول عمل کاملا هوشیار می‌باشد لذا حضور همراه در کلینیک حین عمل اکیدا ممنوع می‌باشد البته می‌توانید برای سهولت کار و کاهش نگرانی برای آوردن یا بردن شما از کلینیک با یک نفر از دوستان یا آشنایان هماهنگ نمایید.

اطلاعات و مراقبت‌های لازم و اساسی درباره قبل از کاشت ابرو را به طور کامل می‌توانید از صفحه توصیه‌های قبل از کاشت مو و ابرو مطالعه کنید.

۲- استفاده از داروهای آرام‌بخش در صورت اضطراب زیاد بیمار: در بدو ورود به کلینیک اگر احساس استرس خیلی زیاد و غیرعادی دارید می‌توانید از پزشک بخواهید که با داروهای آرام‌بخش استرس شما را کنترل نماید.

۳- ورود بیمار به اتاق عمل برای پیوند ابرو: پس از پر کردن فرم‌های قبل از عمل و تعویض لباس‌ها به اتاق عمل می‌روید.

۴- کوتاه کردن مو: ابتدا موهای بخش کوچکی از پشت سر که جهت برداشت انتخاب شده است تراشیده می‌شود. این ناحیه که به آن بانک مو می‌گویند، در حدود دو تا سه بند انگشت می‌باشد و بقیه موها با کش مو یا کلیپس بسته می‌شوند تا حین کوتاه کردن موها آسیب نبینند، برای این کار می‌توانید تعدادی کش سر یا کلیپس شخصی خود را همراه داشته باشید.

ناحیه بانک مو برای کاشت ابرو۵- بی‌حس کردن ناحیه برداشت مو: بعد از معاینه و سایز زدن ناحیه برداشت با خط کش و مشخص نمودن حاشیه ناحیه با ماژیک، نوبت به تزریق بی‌حسی می‌رسد که با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف انسولین خواهد بود، بسیاری از مراجعین از درد ناچیز حین تزریق بی‌حسی متعجب می‌شوند، بسیاری از افراد درد تزریق بی‌حسی را در حد تزریق بوتاکس یا کمتر از آن برمی‌شمارند.

۶- برداشت مو: در عمل پیوند ابرو، برداشت مو به روش FUT یا نواری می‌باشد که پس از تزریق بی‌حسی برای این که دیگر کوچک‌ترین دردی حس نشود، بی‌حس شدن کل ناحیه چک می‌شود، پس از آن قسمت موردنظر برداشت شده و دو لبه برداشت به‌وسیله بخیه و با استفاده از تکنیک‌های جراحی پلاستیک به هم می‌رسند تا هیچ اثری از برداشت پشت سر باقی نمانده و موها در آن ناحیه خالی یا کم به نظر نرسند.

۷- آماده‌سازی گرافت‌های مو: قسمت برداشت شده توسط تکنیسین‌های دوره دیده و مجرب به گرافت‌های سازنده تقسیم شده، بافت پیوندی آن‌ها جدا شده و از بین پیازها، آن‌هایی که قوی‌تر، بلندتر و سالم‌تر هستند انتخاب شده تا برای کاشت ابرو مورد استفاده قرار بگیرند.

۸- طراحی ابرو: در این مرحله نوبت به طراحی ابرو می‌رسد، در این مرحله طراح کلینیک ابتدا نظرات بیمار را می‌شنود و در صورت همراه داشتن تصاویری از ابروهای انتخابی بیمار آن‌ها را رویت و سپس با توجه به نظر پزشک راجع به نتایج حاصله از هر شکل خاص طراحی ابرو، نهایتا مناسب‌ترین ابرو و نزدیک‌ترین ابرو به نظر بیمار طراحی می‌گردد.

کاشت ابرو و مراحل انجام آن۹- آماده‌سازی ناحیه کاشت ابرو: ناحیه کاشت ابرو به همان طریق بی‌حس شده و جهت موها در هر ناحیه از ابرو توسط پزشک تعیین می‌شود این مرحله از نظر طبیعی بودن نتیجه نهایی کاشت ابرو و خواب طبیعی موها بسیار حائز اهمیت است.

۱۰- کاشت گرافت‌های مو: پس از جهت زنی ابروها، گرافت‌های آماده شده در هر ناحیه از ابروها منطبق با جهت تعیین شده کاشت می‌شود. این مرحله طولانی‌ترین بخش عمل است چرا که باید تک‌تک ابروها در جهت مناسب خود که قبلا مشخص شده قرار بگیرند که پروسه بسیار زمان‌گیری است اما بیمار در هر زمان که مایل باشد می‌تواند درخواست وقت استراحت نماید، پذیرایی شود از گوشی موبایل خود استفاده کند یا به موسیقی مورد علاقه خود در حین عمل گوش فرا دهد. یک عمل استاندارد کاشت ابرو بسته به میزان نواحی مورد نظر برای کاشت، جنس مو و پوست ممکن است بین ۴ تا ۸ ساعت زمان نیاز داشته باشد.

کاشت ابرو و مراحل انجام آن۱۱- ویرایش نهایی و پانسمان: در این از مرحله کاشت ابرو طبیعی، ویرایش نهایی ابرو توسط پزشک و با نظر مستقیم بیمار می‌باشد، بیمار نتیجه را در آینه می‌بیند و با توجه به آن آخرین درخواست‌های خود در مورد کاشت ابرو را مطرح می‌نماید. پس از آن ناحیه برداشت پانسمان می‌شود که روز بعد از کاشت ابرو پانسمان در منزل برداشته می‌شود.

۱۲- اتمام عمل پیوند ابرو و ترخیص بیمار: بیمار با دریافت دستورات دارویی و توصیه‌های لازم بعد از عمل کاشت ابرو، مرخص می‌گردد.

کاشت ابرو چگونه انجام می شودپزشک متخصص کاشت ابرو و تیم کاشت ابروی کلینیک دکتر نوایی افرادی باتجربه بالا و متعهد نسبت به نتایج کار خود می‌باشند که ضمن تلطیف محیط عمل هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهند که انجام روزانه عمل‌های کاشت ابرو و تکرار شدن مکرر آن که منجر به کم بودن استرس آن‌ها و آرامش حین عمل است باعث فراموشی احساس استرس بیماری شود که برای اولین بار دست به انجام چنین عملی می‌زند و در حین عمل و بعد از آن حمایت بیماران را مد نظر قرار می‌دهند.