نحوه شستشو ابرو بعد از کاشت ابرو و حمام کردن چگونه است؟

با توجه به اهمیت زیادی که شستشوی ابروهای کاشت شده در کیفیت نتایج نهایی کاشت ابرو دارد چگونگی شستشوی ناحیه کاشت و همچنین ناحیه برداشت مو مورد سوال مراجعین کاشت ابروی طبیعی بوده است لذا در این مقاله به توضیح مبسوط مراحل، بایدها و نبایدها و نحوه شستشوی ابروها پس از کاشت ابرو می‌پردازیم.

شستشو بعد از کاشت ابرو

نحوه شستشوی ابروها پس از کاشت ابرو

پس از پایان عمل کاشت ابروی طبیعی ناحیه برداشت مو پانسمان می‌گردد که این پانسمان روز بعد از عمل توسط خود بیمار در منزل باز شده و پس از آن شستشوی ابروها آغاز می‌گردد شایان ذکر است هیچ محدودیتی برای حمام رفتن یا شستشوی مابقی مناطق بدن به غیر از ناحیه کاشت ابرو وجود ندارد، اما برای رویت نتایج بهتر ناحیه کاشت ابرو باید طبق دستورات زیر شستشو شود.

برای شستشوی ابروها باید از آب کف حاصل از ترکیب شامپو بچه در آب ولرم لوله‌کشی استفاده نمود به نحوی که آب کف رقیق باشد و در لمس بین انگشتان حالت لیز ایجاد نماید ولی به گونه‌ای نباشد که شامپو بین انگشتان باقی بماند و باید از رقت کافی برای جریان یافتن روی ابروها برخوردار باشد. اگر در مناطقی ساکن هستید که آب ‌لوله‌کشی سالم وجود ندارد می‌توانید از آب معدنی یا سرم شستشو برای درست کردن آب کف استفاده نمایید اما در اکثر مناطق ایران کیفیت آب ‌لوله‌کشی برای این شستشو مناسب است.

برای شستشوی ابرو توسط این آب کف به دو صورت می‌توان اقدام نمود:

۱- آب کف را توسط یک بطری کوچک یا کاسه روی کناره پیشانی ریخت به صورتی که با جاری شدن آب کف روی پیشانی از روی ابروها بگذرد.

۲- یک روش راحت‌تر این است که با استفاده از یک آبپاش ساده آب کف را مستقیما روی ابروها اسپری نمود.

سپس بعد از گذشت ۲ دقیقه از تماس آب کف با ابروها می‌توان آب تمیز را به یکی از دو طریق فوق جهت شستشوی آب کف روی ابروها استعمال نمود. این کار باید سه مرتبه پشت سر هم تکرار شود و لازم است که در هفته اول پس از کاشت ابرو در طول روز سه بار (صبح، ظهر و شب) هر بار سه مرتبه ترتیب شستشو با آب کف و آب تمیز انجام پذیرد.

با توجه به این که در هفته اول گرافت‌های کاشت ابرو تنها توسط یک لخته خون در جای خود قرار گرفته‌اند، جریان آب مستقیم روی ابرو یا جریان آب پرفشار امکان جابجا نمودن یا خارج نمودن گرافت‌ها از محل خود را در پی دارد لذا در هفته اول در حین استفاده از دوش آب سر خود را به جلو خم کنید تا آب دوش به صورت مستقیم به ابروها نخورد شایان ذکر مابقی مناطق بدن از جمله ناحیه برداشت موی پشت سر محدودیتی جهت استفاده از دوش ایجاد نکرده و جریان مستقیم آب روی این نواحی مشکلی ندارد. پس از پایان شستشو به هیچ عنوان ابروها را با استفاده از حوله با دستمال یا حتی سشوار خشک نکرده و اجازه دهید ابروها به‌صورت خودبه‌خود خشک شوند.

نحوه شستشو بعد از کاشت ابرو طبیعی

پس از پایان هفته اول و در روز هشتم پس از عمل باید ابروها را مستقیم زیر آب ولرم دوش گرفت و با شامپوی بچه مستقیما و به‌صورت بسیار آرام و ملایم ناحیه ابرو را ماساژ داد تا دلمه و لخته‌های موجود به‌مرور کنده شوند و برای کنده شدن کامل دلمه‌ها نباید عجله داشت و این کار ممکن است به یک یا حتی دو هفته زمان نیاز داشته باشد، قدرت ماساژ باید به صورتی باشد که تمام لخته‌های موجود در عرض این دو تا سه هفته رفع شده و دیگر بعد از این چند هفته دلمه یا لخته‌ای باقی نماند. شایان ذکر است که در حین ماساژ ممکن است تعدادی از ساقه موهای کاشت شده به شکل عصایی یا صاف ریزش نمایند که امری طبیعی بوده و جای نگرانی نیست، ریشه‌های موها در زیر پوست بوده و به راحتی خارج نمی‌شوند همچنین خروج ریشه موها حتما همراه با خونریزی خواهد بود.

پس از پایان هفته اول، دیگر روزانه یک مرتبه شستشوی ابرو با استعمال مستقیم شامپو روی ابرو‌ها و ماساژ ابرو کفایت خواهد کرد همچنین می‌توان برای خشک کردن ابروها از حوله یا غیره استفاده نمود.

این شستشوی روزانه یک مرتبه ابرو تا انتهای یک ماه اول پس از کاشت ابرو لازم است و پس از گذشت یک ماه از کاشت ابرو تعداد دفعات شستشو یا نحوه شستشوی ابروها اهمیت خاصی ندارد البته باید دقت داشت که عدم ماساژ ابروها و اجتناب از دست کشیدن عادی روی ابروها با جلوگیری از تخلیه غدد چربی زیر پوستی ممکن است منجر به جوش زدن در ناحیه کاشت ابرو شود. در صورت بروز این عارضه به مقاله فولیکولیت پس از کاشت ابرو مراجعه نمایید.

همان‌طور که در بخش اصلاح ابرو بعد از کاشت ابرو اشاره کردیم، کوتاه کردن ابروها پس از یک هفته با یک قیچی تیز و تیغ زدن زیر ابروها مشکلی ندارد اما برداشتن ابروها با موچین یا رنگ کردن ابروها تا یک ماه پس از کاشت ابرو ممنوع است. همچنین در صورت بروز خشکی یا پوسته ریزی ابروها می‌توان از یک روغن سبک مانند روغن نارگیل یا بادام تلخ در ناحیه ابروها حتما بعد از گذشت حداقل یک هفته استفاده نمود اما برای استفاده از انواع کرم‌ها و محلول‌های تقویتی ابرو باید یک ماه از کاشت ابرو گذشته باشد.

مراحل شستشو ابرو بعد از کاشت ابرو

نحوه شستشوی ناحیه برداشت پشت سر پس از کاشت ابرو

شستشوی ناحیه برداشت مو یا بانک مو محدودیت خاصی نداشته و از روز بعد از عمل می‌توان حمام رفت و زیر دوش آب به‌صورت مستقیم روی این ناحیه دست کشید و با انواع شامپوها شستشو داد حتی می‌توان برای ترمیم بهتر و جلوگیری از خشک شدن ناحیه بخیه‌های پشت سر از یک پماد ترمیم‌کننده یا تنها پماد ویتامین آ+د استفاده نمود. پس از گذشت دو هفته از کاشت ابرو می‌توان بخیه‌های پشت سر را کشید.

در پایان باید گفت: در مقاله فوق مهم‌ترین نکات و بایدها و نبایدهای شستشوی ناحیه ابروها و پشت سر بیان گردید، مسائلی که در این مقاله مطرح نشده‌اند اهمیت چندانی نداشته‌اند و انجام یا عدم انجام آن‌ها تاثیر خاصی در بروز نتایج نهایی کاشت ابرو نخواهد داشت لذا بدون وسواس و زیاده انگاری به زندگی روزمره پس از کاشت ابرو بپردازید و مطمئن باشید تنها رعایت موارد فوق در نحوه شستشوی ابروها کفایت می‌نماید اما جهت اطلاع از دستورات بعد از عمل در زمینه فعالیت بدنی و خورد و خوراک می‌توانید به مقاله مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو مراجعه نمایید.