اصلاح ابرو بعد از کاشت ابرو

با توجه به این که گرافت‌های کاشت شده در کاشت ابرو مدتی پس از کاشت همچنان آسیب‌پذیر بوده و در صورت جابجایی دیگر رشد نخواهند کرد، سؤال بسیاری از مراجعین کاشت ابروی طبیعی این است که چه مدتی پس از انجام کاشت ابرو می‌توان اقدام به کوتاه کردن ابروهای کاشت شده، اصلاح نمودن ابرو یا تمیز نمودن، برداشتن ابروهای اضافه یا گرفتن زیر ابروها با تیغ یا موچین (منقاش) نمود و استفاده از بند یا وکس برای افرادی که پیوند ابرو طبیعی انجام داده‌اند مجاز است یا خیر؟ در این مقاله به صورت کامل به توضیح درباره زمان‌بندی انجام هر یک از این موارد می‌پردازیم.

 

روش صحیح اصلاح ابرو بعد از کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابرو یکی از عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود که تأثیر زیادی در چهره فرد دارد و افرادی که دارای ابروهای کم‌‌پشت هستند یا بر اثر ریزش، تصادف و یا سوختگی بخشی از ابروی خود را دست داده‌‌اند یا می‌خواهند فرم ظاهری ابروی خود را تغییر بدهند، می‌توانند عمل پیوند ابرو انجام بدهند.
رعایت مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو برای فردی که این عمل زیبایی را انجام می‌دهد جهت جلوگیری از بروز عوارض کاشت ابرو طبیعی و همچنین ظهور نتیجه رضایت‌بخش از عمل بسیار مهم است. یکی از موارد مهم دستورات و نگهداری‌های بعد از پیوند ابرو عدم لمس یا کشیده شدن دست یا اشیاء روی ابروها، مخصوصا در یک هفته اول بعد از عمل می‌باشد، اما چرا چنین چیزی توصیه می‌شود؟

دلیل این مورد آن است که در یک هفته اول پس از عمل کاشت ابرو، گرافت‌های کاشت شده تنها توسط یک لخته خون در محل خود ثابت شده‌اند لذا با کمترین فشار یا تماس امکان جابجایی گرافت‌ها وجود دارد. جابجا شدن گرافت‌ها مانند جابجا شدن ریشه قلمه گیاهان و هوا خوردن ریشه می‌تواند منجر به عدم رشد موهای ابرو در آن ناحیه گردد اما پس از گذشت حدود یک هفته تا ده روز بعد از عمل کاشت ابرو، گرافت‌های کاشت شده توسط زنجیره‌های جدید کلاژنی در محل خود فیکس و محکم شده و اصطلاحا با پوست اطراف یکی می‌شوند و تماس سطحی یا ضربه‌های جزئی باعث جابجایی و خروج گرافت‌ها از محل خود نشده و مشکلی برای رشد موها ایجاد نخواهد نمود.

 

اصلاح ابرو بعد از کاشت ابرو

 

نحوه انجام عمل کاشت ابرو این گونه است که از موهای پشت سر فرد برداشته شده و موها به ناحیه ابرو انتقال داده می‌شود، در این بین پس از کاشت ابرو به دلیل ادامه رشد موهای ابروهای کاشت شده و همچنین مابقی موهای قبلی ابرو ممکن است منظره چندان دلچسبی به وجود نیامده و مراجعین هر چه سریع‌تر مایل باشند که ابروهای خود را مرتب نمایند.
اما این مرتب کردن ابروها بر دو دسته است، اولین دسته کوتاه کردن خود ابروهای کاشت شده است و نوع دوم تمیز کردن ابروهای اضافه اطراف است. روش‌هایی که برای
اصلاح ابرو بعد از کاشت استفاده می‌شوند عبارتند از:

  • کوتاه کردن ابرو با قیچی
  • اصلاح ابرو با موچین یا منقاش
  • اصلاح ابرو با بند
  • اصلاح ابرو با وکس

 

کوتاه کردن ابرو با قیچی بعد از کاشت ابرو

پس از گذشت یک هفته تا ده روز از انجام عمل کاشت ابرو می‌توان با یک قیچی تیز به آرامی ابروهای کاشت شده را که اکنون بسیار بلندتر از زمان کاشت شده‌اند کوتاه نمود. باید دقت داشت که استفاده از قیچی‌های با تیغه بسیار بزرگ یا قیچی کند (کل) باعث بیرون کشیدن موهای ابرو از ریشه می‌شود. ولی چه زمانی بدون دغدغه می‌توان با هر نوع قیچی به راحتی ابروهای کاشت شده را کوتاه نمود بدون این که نگران آسیب به ریشه‌ها باشیم؟ پاسخ این پرسش این است که بعد از گذشت یک ماه از انجام کاشت ابرو می‌توان بدون نگرانی و به راحتی با هر وسیله‌ای ابروهای کاشت شده را کوتاه نمود.

کوتاه کردن ابرو بعد از کاشت ابرو

اصلاح ابرو با موچین بعد از کاشت ابرو

به این نکته دقت کنید که همیشه ممکن است موهای قبلی ابروی فرد با موهای کاشت شده اشتباه گرفته شده و اگر قبل از گذشت یک ماه از انجام عمل با موچین یا منقاش موهای کاشت شده را به جای موهای قبلی ابرو بردارید امکان آسیب دائمی به موی کاشت شده مذبور وجود دارد پس توصیه می‌گردد قبل از گذشت یک ماه کامل از کاشت ابرو اقدام به برداشتن ابروها با موچین ننمایید مگر این که کاملا مطمئن باشید که موی مورد نظر به هیچ عنوان از موهای کاشت شده نیست. یک راه حل ساده برای تمیز کردن ناحیه زیر ابرو قبل از پایان یک ماه (اما بعد از گذشت یک هفته) استفاده از تیغ ابرو برای تمیز کردن این ناحیه است.

دقت داشته باشید که حتی اصلاح ابرو با استفاده از تیغ بعد از کاشت ابرو نیز ممکن است چنانچه هنوز یک هفته از کاشت ابرو نگذشته باشد موهای ابروی کاشت شده در زمان تیغ کشیدن از جای خود خارج شوند.

لازم به ذکر است که بعد از گذشت یک ماه حتی می‌توان ابروهای کاشت شده را نیز با موچین برداشت اگرچه چندان به این کار توصیه نمی‌شود چرا که برداشتن مکرر ابروها توسط موچین با ایجاد تروما یا آسیب مکرر باعث عدم رشد موی آسیب دیده می‌شود. (البته مویی که بارها برداشته می‌شود احتمالا مویی است که چندان تمایلی به باقی ماندن آن نیز ندارید.)

برداشتن ابرو با قیچی یا منقاش بعد کاشت ابرو

برداشتن ابرو با بند بعد از کاشت ابرو

یکی از روش‌های اصلاح ابرو استفاده از بند انداختن است که جزء یکی از بهترین روش‌های برداشتن ابروی اضافه محسوب می‌شود که می‌توان به راحتی هم برای اصلاح موهای اضافه بالا و هم موهای زیر ابرو استفاده گردد اما افرادی که کاشت ابرو انجام داده‌اند در ماه اول بعد از عمل به هیچ عنوان نباید با بند، ابروی خود را تمیز نمایند چون باعث آسیب جدی به گرافت‌های کاشت شده می‌شوند و ممکن است موهای کاشت شده نیز همراه موهای اضافه اشتباه با بند از ریشه خارج و منجر به عدم رشد موهای ابرو در این ناحیه ‌شود. افرادی که عمل پیوند ابرو انجام داده‌اند و قصد دارند ابروهای خود را با بند اصلاح کنند، یک ماه بعد از عمل می‌توانند بدون دغدغه این کار را انجام دهند.

 

بند انداختن ابرو بعد از کاشت ابرو

اصلاح ابرو با وکس بعد از عمل کاشت ابرو

وکس ابرو به معنای از بین بردن موهای زائد ابرو با یک نوار موم است که موهای اطراف ابرو را به صورت یک دست تمیز می‌ نماید. استفاده از وکس برای افرادی که کاشت ابرو انجام داده‌اند بعد از گذشت یک ماه از عمل پیوند ابرو بلامانع است اما در هفته‌‌های ابتدایی به هیچ وجه نباید از وکس برای اصلاح ابرو استفاده شود چراکه ممکن است اشتباها باعث ‌شود گرافت‌های کاشت شده ابرو از ریشه خارج و دیگر رشد ننمایند.

 

وکس ابرو بعد از کاشت ابرو طبیعی


در نهایت می توان گفت: اصلاح ابرو بعد از گذشت یک ماه از عمل کاشت ابرو هیچ‌گونه محدودیتی نداشته و افراد می‌توانند به راحتی ابروهای کاشت شده خود را کوتاه یا اصلاح نموده و موهای زائد اطراف آن را به هر طریقی حتی لیزر موهای زائد ابرو از بین ببرند.