کاشت ابرو برای آقایان

آیا کاشت ابرو برای مردان نیز انجام می‌شود؟ کاشت ابروی مردانه چیست؟ آیا کاشت ابرو برای یک مرد فقط در زمینه جای زخم سوختگی یا بخیه انجام می‌شود یا این که می‌توان برای تغییر مدل ابروهایش کاشت ابرو انجام دهد؟ می‌توان برای پرپشت کردن ابروی یک آقا کاشت ابرو انجام داد؟

سوالات فوق اگرچه پاسخ‌های ساده و مشخصی دارند ولی به نظر می‌رسد هنوز برای بعضی از مردان پرسیدن چنین سوالاتی سخت و ناخوشایند می‌باشد چرا که بعضی از مردان هنوز کاشت ابروی آقایان را یک تابو جامعه می‌دانند، در این مقاله سعی شده ضمن پاسخگویی به این سوالات نسبت به روشنگری راجع به دلایل نیاز یک مرد به کاشت ابرو و روند پذیرش این عمل زیبایی جدید برای مردان در جامعه بپردازیم.

 

پیوند ابرو برای مردان

کاشت ابرو برای یک مرد زشت است، تکرار مکرر یک حکایت قدیمی در فرهنگ ایرانی”مرد که گریه نمی‌کند “، “یک مرد قوی عینک نمی‌زند”، “جراحی زیبایی بینی برای مردان نیست”، “مرد و بوتاکس”، “یک مرد اهل خانه و خانواده کاشت مو انجام نمی‌دهد” و حالا  کاشت ابرو شایسته یک آقا نیست”. تمام جملات آشنای فوق یا امثال آن‌ها از یک ریشه ضعف فرهنگی مشترک بوده، ریشه‌ای که در اجزای جامعه رسوخ کرده و چنان همه مغزها و اندیشه‌ها را محدود کرده که حتی برخی از روشنفکران جامعه نیز گه گداری از مفاهیم هم ریشه با جملات فوق استفاده می‌کنند.

اما چرا یک مرد به انجام چنین مواردی نیاز دارد؟ در گذشته در جامعه همیشه مرد را مظهر نادیده گرفتن خود در مقابل دیگر اعضای خانواده می‌دانسته‌اند تا جایی که حتی خرید لباس و کفش نو برای مردان چنان به ندرت می‌باشد که در صنعت پوشاک همیشه کفش و لباس مردان را بسیار بادوام‌تر و مقاوم‌تر از پوشاک زنان طراحی و تولید می‌نمودند اما امروزه می‌بینیم که این‌گونه نیست و خرید مناسبتی اقلام مردانه رواج گرفته است، چرا که جامعه دریافته است یک مرد زمانی به دیگران به‌جز خود می‌تواند اهمیت دهد که در وهله اول به خود اهمیت دهد، این نگرش به‌مرور از صنعت پوشاک به صنعت بهداشت و درمان وارد شد و امروزه می‌بینیم که روز جهانی سلامت مردان با هدف اهمیت دادن مردان به خود نام‌گذاری شده است، همچنین مراجعه مردان به پزشکان در زمینه پیشگیری و درمان به مراتب بیشتر از گذشته شده است و در کنار تولید محصولات بهداشتی، درمانی و آرایشی تخصصی مردان، عمل‌های زیبایی برای مردان نیز به شدت رونق گرفته است.

تمامی این موارد از آن جا حاصل شده است که جامعه کم‌کم متوجه این حقیقت شده است که اگر یک مرد نتواند به خوبی به خود اهمیت دهد نمی‌تواند به اعضای خانواده خود نیز به خوبی اهمیت دهد. متاسفانه در ایران اگرچه در قشر تحصیل کرده و جوامع شهری این دیدگاه تقریبا مقبول شده است اما همچنان در سطوح فرهنگی پایین‌تر نیاز به روشنگری و آموزش بیشتر دارد.

کاشت ابرو برای مردان

 

آیا برای مردان کاشت ابرو انجام می‌شود؟

ناگفته از مطالب فوق چنین می‌آید که کاشت ابرو برای مردان قابل انجام می‌باشد و ممنوعیت یا محدودیتی برای انجام کاشت ابروی طبیعی برای مردان وجود ندارد. مکانیسم عمل در مورد مردان و زنان کاملا مشابه بوده و در مردان نیز به همان صورت از پشت سر موها به‌صورت یک نوار کوچک برداشت شده و پس از تقسیم به گرافت‌های تک تار مو یا اصطلاحا میکروگرافت به نواحی نیازمند پیوند در ابرو منتقل می‌گردد.

 

کاشت ابرو در چه مواردی برای آقایان انجام می‌پذیرد؟

ابرو تاثیر به سزایی در چهره افراد دارد و امروزه علاوه بر خانم‌ها، پیوند ابرو در مردان هم طرفدارن بسیاری دارد. کاشت ابرو در آقایان امکان دارد به دلایل مختلفی باشد که برخی از دلایل کاشت ابرو در مردان عبارتند از:

  • ترمیم محل اسکار و سوختگی در ابروها
  • پر پشت کردن ابروها
  • تغییر مدل ابروها

کاشت ابرو آقایان در محل اسکار و سوختگی

 

 کاشت ابروی آقایان در ناحیه زخم، جای شکستگی یا سوختگی

یکی از موثرترین روش‌ها در پوشش اسکار زخم در ناحیه ابرو، کاشت ابرو می‌باشد چرا که راه‌حل‌های دیگر مانند انجام تاتو یا کشیدن مداد ابرو در این نواحی چندان طبیعی و یا موثر نخواهد بود، البته باید به این مطلب توجه نمود که ممکن است با آسیب خون‌رسانی پوست در این نواحی تعداد موهایی که بعد از پیوند اصطلاحا می‌گیرند و رشد می‌کنند کمتر از نواحی از پوست است که آسیب ندیده‌اند ولی باید گفت حتی اگر چند درصدی این رشد پایین‌تر باشد (حتی اگر برای جلسه ترمیم کاشت ابرو با هدف پرتر کردن نتیجه کاشت ابرو بعد از یک سال مراجعه ننمایند) همان میزان هم به مراتب در زیبایی ناحیه و رفع نقص مؤثرتر از راه‌حل‌های دیگر خواهد بود.

کاشت ابروی آقایان با هدف پرتر کردن ابروها

حتی در فیلم‌های سینمایی نیز برای نشان دادن یک فرد مسن یا بیمار سعی می‌کنند در گریم بازیگر ابروها را کم‌پشت نشان دهند، پس این بسیار طبیعی است که افراد با ابروهای کم‌پشت و کم‌رنگ احساس شادابی در چهره خود حس نکنند و به دنبال تغییر این وضعیت ظاهری باشند. یکی از مؤثرترین راه‌کارها برای افزایش تراکم ابروهای فرد انجام کاشت ابروی طبیعی می‌باشد راه‌حلی که برای آقایان بسیار راحت‌تر و کم دردسر تر از کشیدن مداد ابروی روزانه در ابروها می‌باشد، راه‌حلی که دیگر در هنگام تعریق یا شستن صورت مشکلی ایجاد نخواهد نمود.

 

کاشت ابروی آقایان جهت تغییر مدل ابروها

یک سوال بسیار شایع در این زمینه این است که آیا کاشت ابرو برای تغییر مدل ابروها در آقایان صورت می‌پذیرد یا فقط برای پوشش جای زخم یا پرپشت کردن ابروها می‌باشد؟

باید گفت: همان‌طور که بسیار از آقایان جراحی بینی را صرفا برای تغییر مدل بینی و زیبایی انجام می‌دهند و نه برای رفع مشکل تنفسی در کاشت ابروی مردانه نیز بسیاری از مراجعین جهت تغییر مدل ابرو و بازتر کردن فاصله بین چشم و ابرو یا لیفت دم ابرو اقدام به کاشت ابرو می‌نمایند که از قضا با نتایج بسیار عالی نیز همراه می‌باشد، نتایجی که حتی نیاز به کوتاه کردن و مرتب کردن هفتگی ابروها بعد از کاشت ابرو ارزش انجام این عمل برای فرد را به همراه دارد.

امروزه کاشت ابروی آقایان از حالت تابو برای جامعه خارج شده و روزانه موارد بیشتر و بیشتری از کاشت ابرو برای آقایان در حال انجام می‌باشد که در این بین به مرور کاشت ابرو در ناحیه زخم و اسکار جای خود را به کاشت ابرو با هدف افزایش تراکم ابروها و حالا تغییر مدل ابروها داده است.